Prema sadašnjoj računici, auto-škole moraće da povećaju cenu obuke sa 300 na preko 500 evra. Sa polaganjem, i možda jednim neuspešnim pokušajem i dodatnim časovima, cena nove vozačke dozvole dostići će 800 evra. Po staroj ceni može se polagati još pet meseci. Sredinom januara, donošenjem pravilnika o polaganju vozačkih ispita, biće novi izazov za kućni budžet. Dileme oko toga kada upisati vožnju po staroj ceni od 300 evra, više nema, jer pritisnuti zakonskim rokovima, iz MUP-a najavljuju usvajanje pravilnika o polaganju i auto-školama do 15. januara. Oni koji sada upišu vožnju imaju još vremena da se domognu dozvole po starom školskom programu, i to upola cene. Od momenta objavljivanja pravilnika kandidati će imati još pet meseci da polažu obuku po starim propisima. U auto-školama kažu da su predložili nove cene časova teorije i prakse. Zakonodavac je predvideo 40 časova praktične obuke i 40 časova teorije, licenciranje predavača u roku od jedne godine, nova nastavna učila, trenažere pre sedanja za volan i učenje motoristike i prve pomoći.
Prema sadašnjoj računici, auto-škole moraće da povećaju cenu obuke sa 300 na preko 500 evra.
Sa polaganjem, i možda jednim neuspešnim pokušajem i dodatnim časovima, cena nove vozačke dozvole dostići će 800 evra. Po staroj ceni može se polagati još pet meseci.
Sredinom januara, donošenjem pravilnika o polaganju vozačkih ispita, biće novi izazov za kućni budžet.
Dileme oko toga kada upisati vožnju po staroj ceni od 300 evra, više nema, jer pritisnuti zakonskim rokovima, iz MUP-a najavljuju usvajanje pravilnika o polaganju i auto-školama do 15. januara. Oni koji sada upišu vožnju imaju još vremena da se domognu dozvole po starom školskom programu, i to upola cene.
"Od momenta objavljivanja pravilnika kandidati će imati još pet meseci da polažu obuku po starim propisima", rekao je Branislav Pejović iz Saobraćajne policije MUP-a Srbije.
U auto-školama kažu da su predložili nove cene časova teorije i prakse. Zakonodavac je predvideo 40 časova praktične obuke i 40 časova teorije, licenciranje predavača u roku od jedne godine, nova nastavna učila, trenažere pre sedanja za volan i učenje motoristike i prve pomoći. Troškovi obuke se uvećavaju, pa tako i ukupna cena koja će biti udvostručena.
Spasoje Manojlović iz Udruženja auto-škola smatra da sve ispod 50.000 dinara nije realno očekivati, ali da će građani dobiti mnogo kvalitetniju obuku.
Naravno, stručnjaci kažu da će mnogi naći 300 evra i krenuti na časove, jer je to ljudska reakcija, ali u saobraćaju uvek postoji i druga strana medalje.
"Sadašnji sistem obuke je takav da fabrikuje nebezbedne vozače. Bolje je sačekati novu obuku i biti bezbedniji. Jeftinije je biti bezbedan", istakao je Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.
Prema statistici mladi vozači u prve četiri godine izazivaju najveći broj udesa. Oni procentualno i najviše ginu, a po sadašnjem zakonu nema ograničenja u godinama za polaganje pojedinih kategorija.